Vuodenvaihde lähenee. Pian otetaan verokorttirumban ensiaskeleet, kun aletaan tarkastaa vuoden 2022 verokortteja – ja tilata sekä toimittaa uusia. Kaipaatko helpommat arjen askelkuviot verokorttien skannaamiseen, toimittamiseen ja oikea-aikaiseen hallinnointiin palkanmaksussa? Apu Vero APIsta.
Mikä on Vero API?
Vero API on Verohallinnon uusi rajapintapalvelu, josta Mepco HRM -järjestelmällä on mahdollista hakea työntekijän ennakonpidätystiedot suoraan palkanlaskentaan ilman, että työntekijän tarvitsee toimittaa verokorttia tai muutosverokorttia työnantajalle.
Vero API siis automatisoi verokorttien käsittelyn ja helpottaa arkea, kun verokorttien käsittelytyö poistuu. Pääset Vero API:n myötä verokorttivapaaseen arkeen!
Rajapinnan käyttöönotto uurtaa uraa ja karsii kuraa – ts. vähentää manuaalista tallennustyötä – myös palkka-asiantuntijan päivästä, jolloin yhdessä asiakkaan kanssa voidaan keskittyä tärkeämpiin asioihin.
Miten Vero API toimii?
Käyttöönotossa teemme isomman työn ja käymme läpi kaikki verottajalta tulevat verokortit, jos ne poikkeavat meillä käytössä olevista.
Jatkossa ennen jokaista palkka-ajoa noudamme Verohallinnolta Vero API -rajapinnan kautta päivitetyt verokorttitiedot työntekijöille.
Vero API:n kautta onnistuu myös näppärästi veronumerotietojen haku verottajalta.
Miten Vero API:n saa käyttöön?
Palkkahallintoasiakkaanamme vaikka heti! Ota yhteyttä asiakasliimaasi. Jos sinulla ei ole omaa erikeepperiä, otathan yhteyttä asiakaspalvelu@integrata.fi. Arjen askelkuviot helpompaan verokorttirumbaan odottavat 💃🏼