Kulttuurimme vilisee vitsejä, mutta myös asiakastyytyväisyyden kannalta merkityksellisiä mietteitä, kuten asiakas on yksi meistä. Toteutimme asiakastyytyväisyyskyselyn totutusta poiketen. Miten ja millaisin tuloksin? Integratalainen asiakasliima Pirjo Reunanen toimii asiakkaidemme tuntojen tulkkina.

Asiakastyytyväisyyskysely toteutettiin tänä vuonna aiemmasta poiketen. Aloitimme kuluvana keväänä strategiatyön, jonka yhtenä olennaisena osa-alueena ovat asiakkaidemme kokemukset palvelumme laadusta, mutta myös tulevaisuudennäkymistämme.

Jotta voisimme kehittää palvelua ja palvelutarjontaamme oikeaan suuntaan, tulee meidän tiedostaa, mikä toimii nyt, ja toisaalta, mitä asiakkaamme toivovat meiltä tulevaisuudessa. Kysyimme tätä asiakkailtamme suoraan: ”Mitä palveluita toivoisitte Integratan tarjoavan tulevaisuudessa?”

Tällaista menoa toivottiin 👇🏻

  • Säännölliset webinaarit uusista järjestelmäominaisuuksista
  • Käyttövinkkejä järjestelmiin
  • Pääkäyttäjäpalvelua järjestelmiin
  • Puhelinpalvelu asiakkaan työntekijöille tiettyinä päivinä
  • Nykyisten palveluiden kehittäminen uusiin laajentumisen sijaan
  • Vastuullisuusraportti

Vastuullisuus nousi ensi kertaa esille asiakastyytyväisyyskyselyissämme. Tästäkin olemme hyvillämme – että asiakkaamme ajattelevat, kuin integratalaiset. Integratalaisuus kun on kestävyysajattelua. Samoin monimuotoisuus, tasa-arvo ja yhdenvertaisuus on vastuullisuuden lailla läsnä arjessamme 365.

Erityisen hienoa on myös päästä heti vastaamaan tähän tärkeään teemaan. Viimeistelemme mm. parhaillaan Integratan hiilijalanjäljen laskentaa kaikkien viiden toimipaikkamme osalta. Tästä työstä sekä positiiviseen hiilikädenjälkeen tähtäävistä teoista kuullaan lisää kevään aikana.

Arvokasta tietoa tulevaisuuden tueksi

Tämän vuoden asiakastyytyväisyyskyselyssä halusimme lisäksi tarkemmalla tasolla tietoa siitä, mistä asiakaskokemus koostuu.

Lisäsimme kyselyn alkuun numeerisen arvioinnin, jolla mitattiin arviointiasteikolla 1–10, miten hyvin olemme onnistuneet seuraavilla osa-alueilla: palvelun laatu, yhteistyökyky ja joustavuus, ammattitaito sekä asiakaspalvelu ja asiakasviestintä.

Parhaat arvot saimme ammattitaidosta sekä yhteistyökyvystä ja joustavuudesta.

”Parhaat arvot saimme ammattitaidosta sekä yhteistyökyvystä ja joustavuudesta.”

Asiakaskokemuksen arviointi asteikolla 1–10.

Tänä vuonna myös kyselymme vastaanottajalistaa supistettiin. Tarkoituksella. Tällä tähdättiin siihen, että saisimme nyt vastauksia mahdollisimman läheltä arkea; eli suoraan heiltä, jotka ovat toistuvasti kanssamme tekemisissä päivittäisessä työarjessa. Onhan arki kumppanuuden happotesti. Ethän siis pahoita mieltäsi, mikäli kyselymme ei tällä kertaa kilahtanut mailiin. Meille saa aina antaa palautetta ilman kyselyäkin!

Lähetimme kyselyn rajatulle 900:lle vastaanottajalle ja saimme sata vastausta noin 70:stä asiakasyrityksestä.

Numeeriset palautteet toki viitoittavat tietä, mutta aito arvo asiakastyytyväisyyskyselyssä saavutetaan avointen palautteiden kautta. Kuten vaikka:

”Aivan mahtavan tehokasta ja iloista porukkaa. Mennään asiakkaan tarpeet edellä! Loistavaa ammattitaitoa.”

Anonyymi asiakastyytyväisyyskyselyn vastaaja.

Tänäkin vuonna saimme siis paljon painavaa sanallista palautetta asiakkailtamme siitä, missä olemme onnistuneet ja missä voisimme toisaalta vielä parantaa.

Haluamme myös jakaa avoimesti sekä saamamme ruusut ja risut.

”Olette onnistuneet” 🌹

  • Ammattitaito ja asenne
  • Asiakaslähtöisyys
  • Huumorintaju (vitsivitsi)
  • Joustavuus ja tehokkuus
  • Ihmiset

”Pankaas paremmaksi” ☝🏻

  • Asiakaspalvelu
  • Asiakaspalveluviestintä
  • Proaktiivisuus
  • Huolellisuus

Asiakastyytyväisyyden NPS

Asiakastyytyväisyyskyselyn perusteella asiakkaamme ovat varsin tyytyväisiä palvelumme laatuun ja yhteistyöhömme:

”Teidän kanssa on mukava toimia, ja tosi huippu juttu, että meidän organisaatioiden välinen rento meininki ja huumorintaju ovat samalla aaltopituudella. Tosissaan, mutta ei vakavissaan – eikös niin :-)”

Anonyymi asiakastyytyväisyyskyselyn vastaaja.

Kartoitimme kyselyn yhteydessä myös asiakkaidemme suositteluhalukkuuden kysymällä, miten todennäköisesti he suosittelisivat palveluamme muille asteikolla 1–10. Integratan asiakastyytyväisyydestä kertova NPS-luku on tänä vuonna 68.

Kiitos jälleen kerran asiakkaillemme arvokkaasta palautteesta. Kehitämme HR:n ja palkkahallinnon kokonaispalvelua ja asiakaskokemusta antamanne palautteen pohjalta!

Ainiin. Jotain sinistä. Kas tässä 💙

Lisää lisäarvoa?

Jos haluat kuulla lisää tavoistamme johtaa asiakaskokemusta, asiakkaistamme tai muuten vain hihitellä HR-huumoriamme, liity Integratan Kuppikuntaan ja kuittaa kuukausikirje suoraan sähköpostiin!