Asiakastyytyväisyys: Asiakas on yksi meistä

Meille on merkityksellistä, että tunnemme asiakkaamme. Voidaksemme luoda verrattoman integratalaisen asiakaskokemuksen, pilotoimme syyskuussa 2023 asiakasymmärrystämme yhteistyökumppanimme tarkoitukseen tehdyllä tutkimustyökalulla, Siqni CX:llä. Tutustu asiakastyytyväisyyteemme!

Asiakasymmärryksen mittaaminen auttaa toteuttamaan toimivia tulevaisuuden toimintatapoja ja uurtamaan yhteistä asiakaskokemusta – kuin ihminen.

Kehitymme ainoastaan asiakkaidemme kanssa. Asiakastyytyväisyyttä selvitettiin meillä toistamiseen tänä vuonna. Alkuvuodesta toteutimme jo perinteeksi muodostuneen integratalaisen asiakastyytyväisyyskyselyn. Minkälaista palautetta saimme silloin? Kurkkaa peräpeiliin.

Mikä on Siqni CX?

Siqni CX on Eezy Signi Oy:n työkalu, joka mittaa ja kysyy asiakkaillemme merkityksellisiä asioita ja niiden toteutumista. Asiakkailtamme kysyttiin heille itselleen viisi merkityksellisintä asiaa sekä sitä, miten ne toteutuvat tällä hetkellä arjessa ja yhteistyössämme.

Lisäksi asiakkaat antoivat meille arvion tämän hetken asiakaskokemuksesta sekä suositteluhalukkuudesta (NPS).

Jälleen kerran saimme myös paljon painavaa sanallista palautetta asiakkailtamme siitä, missä olemme onnistuneet ja missä voisimme toisaalta vielä parantaa. Arvostamme asiakkaidemme kyselyyn käyttämää aikaa sekä jokaista annettua palautetta; olemme kaikki lukeneet ajatuksella läpi.

Asiakkaillemme merkityksellisimmät asiat ja tyytyväisyys

Siqni CX:n avulla saimme selkeämpää kuvaa siitä, mitkä asiat ovat merkityksellisiä erilaisille asiakkaillemme. Taustamuuttujina oli mm. käytössä oleva asiakkuudenhoitomalli, asiakkuuden koko ja palvelukokonaisuus. Olemme analysoineet tuloksia myös näiden tekijöiden näkökulmasta.

Yhteenveto avoimista vastauksista

Nämä asiat toteutuvat meillä hyvin:

  • Yhteistyö ja asiakkaan arjen helpottaminen
  • Asiakaspalvelu ja asiantuntijuus
  • Palvelun laatu

Näitä asioita kehittämällä meistä tulisi entistä parempia:

  • Ennakointi ja ammattimainen aktiivisuus
  • Rohkeus haastaa asiakkaan näkemystä ja tapaa tehdä sekä parhaiden (tulevaisuuden) käytäntöjen jakaminen​

Jälleen kerran keskiöön nousi Integratan asiantuntijuus, joka nähtiin koko organisaatiossamme vahvana.

”Keskiöön nousi Integratan asiantuntijuus, joka nähtiin koko organisaatiossamme vahvana.” 

Integrata – ammattimaista aktiivisuutta.

Tarjoamiemme palveluiden käyttö koettiin helpoksi. Ongelmatilanteissa asiakkaat kokivat saavansa asiantuntevaa ja nopeaa apua. ​Olemme otettuja, että asiakkaamme kokevat meidät ajan hermolla olevaksi asiantuntijataloksi, joka jatkuvasti kehittää prosessejaan ja palveluitaan: HumHum HR -sovelluskokonaisuus, HR-viestintä viisaasti, teknologiatuetun palkkahallinnon kehitys, HR:n ja palkkahallinnon automaatio.

Kehittämisen aihettakin on. Saimme arvokasta tietoa siitä, että asiakkaamme kaipaavat entistäkin tiiviimpää kommunikaatiota alan ajankohtaisuuksista ja muutoksista. ​

Pyrimme myös jatkossa olemaan rohkeampia eri ratkaisujen innovoinnissa ja esittelyssä asiakkaillemme​.

Miten tuloksia hyödynnetään?

Tuloksia ei pantu pöytälaatikkoon pölyttymään.

Integratan strategian yhtenä tavoitteena on olla toimialamme asiakkaille ykkösvalinta. Tänä syksynä käärimme hihat ja aloitimme Asiakas on yksi meistä -strategiaprojektin tiimoilta asiakastiimien työskentelytapojen yhtenäistämisen ja kehittämisen.

Asiakasymmärryskyselyn vastauksia sekä saamaamme palautetta kokonaisuudessaan hyödynnetään myös tässä työssä. Lopputuloksena asiakkaamme saavat entistä parempaa palvelua – ja ansaitsemaansa verratonta asiakaskokemusta ❤️

Avoimia anonyymejä kommentteja

Haluamme vielä kertaalleen kiittää vastanneita sekä kaikkia asiakkaitamme, kun olette ottaneet osaa palveluidemme parantamiseen. Asiakastarinoissamme edelläkävijäasiakkaamme kertovat haastateltuina omin sanoin Integrata-kokemuksia. Ammensimme auvoa myös tämänkertaisen asiakastyytyväisyyskyselyn anonyymeistä vastauksista:

”Integrata haluaa selkeästi pysyä kehityksessä kiinni ja katse on suunnattu tulevaisuuteen. Tämä antaa meille asiakkaana tunteen, että olemme kehityksessä kiinni emmekä putoa kelkasta.”​

”Integratan tiimi on ystäviä, ihmisiä. Oma (työ)elämä kulkee leppoisasti kun kynnys molemminpuoliseen viestittelyyn ja kanssakäymiseen on niin matala. Voin ottaa rennosti ja luottaa, että prosessit ihmisineen toimivat.”​

”Integratan tarjoaminen palveluiden myötä manuaalinen työ on vähentynyt dramaattisesti. Aikaa ja rahaa säästyy ja voi keskittyä oleelliseen​.”

”Yhdessä tehty kehitystyö on selkeyttänyt meidän prosesseja ja säästänyt aikaa​.”

”Yhteistyö on helppoa ja nopeaa. Yrityskulttuuri ja tekemisen meininki on yhteinen.”​